سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای مبتدی برای محتوای تکراری

 

راهنمای مبتدی برای محتوای تکراری

یکی از شایع ترین چالش هایی که من به عنوان یک بازاریاب دیجیتال با آن روبرو هستم ، مشتریانی هستند که به نظر نمی رسد درک واقعی از محتوای تکراری ، چگونگی اجتناب از آن و چرا برایشان مهم است.

در این مقاله می خواهم چند باور درباره محتوای تکراری و سئو را که هنوز هم در دنیای پس از پاندا ماندگار هستند ، برطرف کنم ، و همچنین چند نکته در مورد چگونگی حفظ دستورالعمل های گوگل را برای شما منتشر خواهم کرد.

محتوای تکراری چیست؟

 

در مقاله مرکز راهنمایی کنسول جستجوی Google   آمده است:

"... بلوک های اساسی از محتوا وب سایت شما که کاملاً با سایر مطالب مطابقت دارند یا از لحاظ ظاهری کاملاً مشابه هستند"

بنظر نمی رسد خیلی دشوار باشد ، اما آنچه باید بدانیم این است که چگونه این امر در وب سایت شما تأثیر می گذارد؟

برخی از نمونه های مطالب تکراری عبارتند از:

 

توضیحات محصول تجارت الکترونیکی. به طور خاص ، توضیحات عمومی ارائه شده در فروشگاه اینترنتی

استفاده از همان صفحه در مناطق مختلف سایت شما. باز هم ، این معمولاً برای سایت های تجارت الکترونیک مشکل است

چندین صفحه سرویس در وب سایت شما که بسیار شبیه به یکدیگر هستند.

سایت شما نسخه های www و غیر www هر دو در دسترس هستند

شما از محتوای وب سایت دیگری در سایت خود استفاده می کنید. انتشارات مطبوعاتی نمونه خوبی از مطالبی است که یک بار نوشته شده و چندین بار توزیع شده است. سایتهای دیگر می توانند محتوای اصلی را منتشر کنند و هیچ محتوای اصلی منتشر نکنند.

محتوای تکراری

شما چندین دامنه دارید که خطوط محصول مشابه را به مخاطبان مختلف هدف می فروشند - به عنوان مثال هم برای مصرف کنندگان و هم تجارت.

چرا باید به محتوای تکراری در وب سایت خود اهمیت دهم؟

بیایید بزرگترین باوری که هنوز منتشر وجود دارد ، باور مجازات گوگل را برطرف کنیم. واقعیت این است: هیچ مجازاتی Google برای محتوای تکراری وجود ندارد.

با این وجود: اگر سایت شما دارای محتوای تکراری در محتوای سایت باشد ، از نمایش برخی از مطالب شما به عنوان نتیجه جستجو جلوگیری می کند و مانند تمام محتوا ، هدف آن نشان دادن مناسب ترین مطالب در زمان کاربر است.

Google همچنان آن صفحات را فهرست بندی می کند. اگر بتواند همان متن را در چند صفحه مشاهده کند و تصمیم بگیرد که آنها یکسان باشند ، تنها متن مورد نظر خود را از نظر کاربر مربوطه نشان می دهد.

به عنوان مثال ، بین محتوایی که توسط CMS شما با ایجاد URL های جدید کپی شده است ، و کاربرانی که محتوا را در مقیاس بزرگ تکثیر می کنند و برای پاداش مالی یا دستکاری در رتبه بندی ها مجدداً آن را منتشر می کنند ، تمایزی وجود دارد.

دستورالعمل های Google برای کیفیت در این مورد مشخص است. اگر از تاکتیک های غیرقانونی برای تولید محتوا استفاده می کنید یا صفحات بدون محتوای اصلی ایجاد می کنید ، خطر حذف شدن از صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) وجود دارد.

 مطالب مرتبط: تفاوت بین سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری

در موارد عادی مانند موارد ذکر شده در بالا ، بدترین اتفاقی که می افتد این است که سایت شما به سادگی در SERP نمایش داده نمی شود.

نحوه بررسی محتوای تکراری در سایت خود

چندین ابزار وجود دارد که به شناسایی مناطقی برای بهبود در سایت خود از جمله:

ابزار خزنده Moz به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام صفحات در سایت شما کپی شده و کدام صفحات دیگر هستند. این یک ابزار پرداخت است اما یک آزمایش رایگان 30 روزه در دسترس است.

Siteliner تجزیه و تحلیل عمیق تری از این که صفحات کپی شده هستند ، و چگونگی ارتباط آنها با یکدیگر و کدام قسمت های متن تکرار می شود ، به شما ارائه می دهد. این در صورتی مفید است که از متن های بزرگ متن استفاده می شود اما ممکن است کل صفحه یک تکرار کامل نباشد.

اگر به هر دلیلی نمی توانید به این ابزارها دسترسی پیدا کنید ، اما نگران این هستید که محتوای تکراری ممکن است در سایت شما تأثیر بگذارد ، سعی کنید یک قطعه متن را انتخاب کنید و در جستجوی آن باشید تا ببینید که آیا تکراری مستقیم در نتایج بازگردیده است.

مطالب مرتبط: لینک سازی داخلی

در مورد تکثیر مطالب چه باید کرد؟

این واقعا به نوع تکثیر بستگی دارد. برخی از تکنیک هایی که اکنون در مورد آنها صحبت خواهم کرد ، واقعاً برای مبتدی نیستند. ممکن است شما نیاز داشته باشید که یک آژانس خدمات سئو آن را انجام دهد.

مسئله: توضیحات محصول عمومی ارائه شده توسط یک فروشنده

راه حل: این مشکل آسان است ، اما می تواند از نظر منابع سنگین باشد. توصیه در مورد ساده ای است که می شود؛ محتوای خود را منحصر به فرد ، مفید و جالب برای مخاطبان خود رقم بزنید. معمولاً توضیحات تولید کننده به شما می گوید محصول چیست ، در حالی که شما باید در مورد اینکه چرا مشتری شما به آن احتیاج دارد فکر کنید و چرا باید آن را از شما بخرد.

به مخاطبان خاص خود و شخصیتهای آنها فکر کنید. به این فکر کنید که چرا آنها می خواهند محصول شما را خریداری کنند و سپس گزاره فروش بی نظیر خود را به آنها بگویید. چه مشکلی یا نیاز را برآورده می کند که ارتباط آنها با آنها باشد؟

مشکل: همان صفحه در چندین مکان در سایت شما

رفع: در این مثال ، شما باید یک URL کنونیکال را در صفحات کپی شده قرار دهید ، که به نسخه اصلی آن ترجیح می دهند.

مشکل: صفحات خدماتی در وب سایت شما که به یکدیگر بسیار شبیه هستند

رفع: در اینجا چند گزینه وجود دارد. می توانید صفحات را به اندازه کافی متفاوت کنید ، اما اگر صفحات تا حدود زیادی در همان موضوع هستند و تنها تفاوت های اندکی دارند ، ممکن است شما با استفاده از فقط یک صفحه برای صحبت در مورد هر دو موضوع بهتر خدمت کنید. من توصیه می کنم که کمترین ارزش صفحه را حذف کرده و یک صفحه تغییر مسیر 301 را به صفحه با ارزش تبدیل کنید. یک صفحه با ارزش مطمئناً موفق تر از دو صفحه ضعیف یا متناقض است.

 

مشکل: در دسترس بودن نسخه با www و بدون www

رفع: ساده ترین روش برای آزمایش این کار حذف www است. بخشی از URL در سایت خود ، در مرورگر خود مشاهده کنید و ببینید که هنگام بارگیری صفحه چه اتفاقی می افتد. در حالت ایده آل باید یک ریدایرکت از یکی به دیگری انجام شود.

 

توجه: فرقی نمی کند که با آن بروید ، فقط یک راه را انتخاب کنید و سازگار باشید. همچنین مطمئن شوید که نسخه مورد نظر خود را در کنسول جستجوی Google شناسایی کرده اید.

مشکل: شما از محتوای وب سایت دیگری به صورت علنی در وب سایت خود استفاده می کنید

رفع: این سناریو معمولاً اتفاق می افتد اگر از انتشارات مطبوعاتی استفاده می کنید یا در صورت استفاده از فید ها برای جمعیت خاصی از سایت خود ، به عنوان مثال آخرین وقایع را در یک منطقه خاص نشان می دهید.

هیچ قانونی سخت و سریع برای این امر وجود ندارد. اگر مطمئن هستید که این نوع محتوا برای کاربران شما ارزش افزوده است ، می توانید بپذیرید که هرگز برای آن محتوا رتبه بندی نمی کنید (اما بقیه سایت شما ممکن است) یا می توانید وقت خود را برای منحصر به فرد بودن محتوا بگیرید.

مشکل: داشتن دو وب سایت با فروش کالاهای مشابه به مخاطبان مختلف

رفع: این یکی تا حدودی پیچیده است. بهترین راه برای مقابله با این ، از دیدگاه جستجو ، ترکیب حضور آنلاین خود در یک سایت است. ممکن است دلایل تجاری خوبی برای داشتن دو مارک مجزا وجود داشته باشد که مخاطبان مختلف را پذیرایی می کند. هنوز باید توجه داشته باشید که در نهایت آنها برای جلب توجه در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) رقابت می کنند.

خلاصه ...

صرفاً رعایت دستورالعمل های کیفیت Google کمک خواهد کرد. محتوایی را ایجاد کنید که مفید ، معتبر ، جذاب و هر جا ممکن باشد بی نظیر باشد.

Google کار مناسب و معقولی را در مورد مشاهده تکثیرهای غیر عمدی انجام می دهد اما نکات فوق باید ایده ای درباره چگونگی به دست آوردن موتورهای جستجو و کاربران برای درک سایت شما ارائه دهد.

 برای یادگیری سئو به http://meysamseo.parsiblog.com مراجعه نمایید.

 

مطالب مرتبط: چگونه شروع به دریافت ترافیک ارگانیک به وبلاگ خود کنید؟