سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا نوسان ارز بر هزینه سئو سایت تاثیر دارد؟

اکثر مردم حتی اگر در زندگی روزمره خود به طور مستقیم با ارز سرو کار نداشته باشند نوسان قیمت ارز را دنبال می کنند. به طوریکه اطلاع از نرخ دلار یکی از روزمرگی های زندگی مردم شده است. زیرا آن ها به خوبی دریافته اند که این موضوع تنها در واردات مستقیم کالا از خارج کشور دخیل نیست، بلکه نرخ ارز و نوسانات آن به حدی گسترده و تاثیر گذار است که مهم ترین جنبه های زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و دلیل این موضوع نیز، نیاز کشور ها به یکدیگر در عصر جهانی است.

این مقطع زمانی که هم اکنون در آن زندگی می کنیم، عصر جهانی است. ارتباط در عصر جهانی تا حد زیادی به اینتر نت وابسته است. اینترت نه تنها باعث ارتباط آسانتر میان کشور ها شده، بلکه در نوع ارتباط و ارائه خدمات داخلی کشور ها نیز تغییرات چشمگیری را بوجود آورده. تا جایی که فروش محصول و یا ارائه خدمات بسیاری از فروشگاه ها و شرکت های خدماتی وابستگی زیادی به وب سایت آن ها دارد.

عصر اینترنت تنها به داشتن یک وب سایت خلاصه نمی شود، برای بقا درعصر کنونی باید در صفحه اول گوگل جستجو قرار گیرید تا بتوانید مورد توجه قرار گیرید و این موضوع میسر نمی شود مگر با سئو سایت.

سئو یک استراتژی بازاریابی آنلاین است که بطور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و باعث برندینگ، ایجاد ترافیک هدفمند و ارتقاء عملکرد شرکت ها در نتایج جستجو مانند Google ، Yahoo ، Bing و سایر موتورهای جستجو می شود ، به همین دلیل است که سئو در عصر اینترنت مورد توجه بسیاری از مشاغل قرار گرفته است.

سئو سایت یک فرآیند تخصصی است. به این معنی که شما برای دریافت خدمات سئو باید به شرکت های تخصصی در این زمینه و یا متخصصین سئو سایت مراجعه کنید. طبیعتا دریافت خدمات تخصصی نیازمند پرداخت هزینه است. اگر سئو سایت را در معادله فوق ( هر محصول و خدماتی تحت تاثیر نوسان نرخ ارز است) قرار دهیم باید بگوییم که هزینه سئو سایت شما نیز به صورت مستقیم به نرخ ارز وابسته است.

 

چگونه هزینه های سئو به نرخ ارز ارتباط پیدا میکند؟

شرکت های تخصصی سئو و بهینه سازی سایت که به طور حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند، وب سایت را به طور کامل بررسی کرده و متناسب با نیاز سایت شما چندین استراتژی برای دستیابی به رتبه برتر را تدوین می کنند. این استراتژی ها شامل سئو داخلی، سئو خارجی و تکنیکال می شود که بررسی هر کدام و پیشبرد اهداف تعیین شده برای آن ها ازیک سو به تخصص و سابقه حرفه ای شرکت و از سوی دیگر به ابزارهای تحلیل و بررسی نیاز مند است.

برای مثال ابزارهای تحلیل و بررسی سئو، که نیازمند خرید و تمدید اکانت ماهیانه یا سالیانه هستند و یا خرید رپورتاژ از سایت های خارجی که یکی از استراتژی های سئو خارجی می باشد، نیازمند پرداخت هزینه دلاری است. از این رو شرکتهای تخصصی برای برخورداری از این ابزارها در نهایت باید نرخ ارز در نظر بگیرند. این موضوع باعث می شود قیمت سئو سایت شما در نهایت تحت تاثیر قیمت ارز قرار گرفته و طبیعتا با افزایش نرخ آن هزینه سئو و بهینه سازی شرکت های تخصصی سئو نیز افزایش یابد.

در حالی که مزایای سئو حرفه ای سایت مشخص است، هزینه دستیابی به یک استراتژی سئو بسته به اهداف شرکت و نوع استراتژی در حال اجرا می تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد. مهم نیست که میزان بودجه شما به چه اندازه است، هزینه های مرتبط با ارتقاء سئو و بهینه سازی سایت باید به عنوان سرمایه گذاری برای تجارت شما انجام شود تا شما بتوانید بالاتر رقبا در صفحه اول گوگل قرار گیرید. بنابراین سئو سایت در عصر اینترنت برای فروش بیشتر سایت ها یک الزام بوده و نیازمند پرداخت هزینه است.

اما آیا تنها سئو سایت راه حل دیده شدن عصر اینترنت است؟

این موضوع غیر قابل انکار نیست که سئو سایت برایتان هزینه خواهد داشت. البته این را باید در نظر داشته باشید که هزینه ای که برای سئو پرداخت می کنید، معمولا ظرف مدت کوتاهی به شما بازمی گردد، بطوریکه هیچ ابزار بازاریابی آنلاینی را نمی توان یافت که به اندازه سئو بازگشت سرمایه داشته باشد. اما این موضوع به این معنی نیست که اگر به هر دلیلی شما توانایی پرداخت هزینه های سئو را نداشته باشید، نمی توانید در عصر دیجیتال به طور حرفه ای در زمینه کسب و کارتان بازاریابی کنید.

سوشیال مدیا و شیوه های بازاریابی آن از جمله بازاریابی پیامکی، ایمیل مارکتینگ و ... انواع شیوه های بازاریابی هستند که همچنان طرفداران خود را دارند و البته هنوز بازدهی خود را دارند. بنابراین اگر هزینه های سئو با افزایش نرخ ارز برایتان میسر نیست، می توانید بر این ابزارهای بازاریابی تمرکز داشته باشید.

هر کدام از ابزارهای سوشیال مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما اگر بخواهید یکی از آن ها را انتخاب کنید که در برابر هزینه ای که پرداخت می کنید بیشترین بازدهی را داشته باشد، قطعا بازاریابی پیامی بهترین گزینه است.

اس ام اس مارکتینگ هزینه بسیار پایین اما بازدهی بالای 95 درصد را برای شما به دنبال دارد. مهم ترین دلیل این موضوع این است که درصد بالایی از افراد از تلفن همراه برخوردار هستند و تقریبا همه تلفن های همراه قابلیت ارسال و دریافت پیامک را دارند. عدم نیاز به اینترنت مهم ترین مزیتی است که باعث می شود 95 در صد افراد ظرف مدت 3 دقیقه بعد از ارسال پیامک آن را باز کرده و بخوانند. بنابراین در صورتی که بتوانید استراتژی های بازاریابی پیامکی را رعایت کنید، می توانید برای فروش بیشتر و ارائه خدمات و حتی برندینگ خود با هزینه کمتر، روی آن حساب کنید.علاوه بر اینکه قیمت خرید پنل اس ام اس به نرخ ارز وابسته نیست...!!

در نهایت برای پیشی گرفتن از رقبا در عصر دیجیتال لازم است بتوانید به اندازه کافی کسب و کارتان را مطرح کرده و نسبت به رقبا بیشتر دیده شوید. سئو سایت و کسب رتبه های برتر گوگل بهترین انتخاب برای شماست چراکه تقریبا تمام افراد برای تامین نیاز هایشان سرچ در اینترنت را انتخاب می کنند.بنابراین انتخاب این شیوه ضمانتی برای موفقیت شماست. اما باید توجه داشته باشید که این حرفه تخصصی به نرخ ارز وابسته است. بنابراین قبل از امضای هر قرار دادی با  شرکت های معتبر سئو سایت از جمله وب وان (webone.co)، با دقت فکر کنید و آنچه را که می خواهید با استراتژی سئو خود به انجام برسانید، مستند سازی کنید. روی واقع بینانه بودن اهداف خود تمرکز کرده و تا بتوانید با صرف بودجه مناسبی ضمن بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو، فروش بیشتر را از آن خود کنید.

منبع: https://www.tgju.org/news/1817341/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%A8%D8%B1-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF