سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجارت الکترونیکی با سرعت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نمی توان انکار کرد که دنیا در چند ماه گذشته بسیار تغییر کرده است     . اکنون با عادی جدیدی روبرو شده ایم که ممکن است از نظر شما بسیار غیر طبیعی باشد    . 

ممکن است کسب و کار شما مجبور باشد درهای خود را به روی عموم ببندد ، و شما را در تلاش برای یافتن راهی برای ادامه فروش و خدمت به مشتریان وفادار خود رها کند    . اما راهی وجود دارد که شما همچنان می توانید خدمات خود را انجام دهید و به فروش بپردازید و در عین حال دامنه کسب و کار خود را نیز افزایش دهید (چه چیزی دوست ندارد؟)    . 

راه حل تجارت الکترونیکی است - یعنی فروش آنلاین محصولات خود    . این می تواند در زمان های امتحانی مانند الان درمان مناسبی برای تجارت شما باشد و پس از پایان کار نیز می تواند به رشد شما دامن بزند    . 

تجارت الکترونیکی چیست؟ و چگونه همه کار می کند؟

برگردیم به اصول    .

تجارت الکترونیکی چیست؟

تجارت الکترونیکی روشی برای فروش آنلاین محصولات شماست   . هنگامی که از آمازون چیزی خریداری می کنید یا از طریق وب سایت آنها از مارک مورد علاقه خود محصول خریداری می کنید ، در اکوسیستم تجارت الکترونیک شرکت می کنید.

برای اینکه در واقع از این سایت ها چیزی خریداری کنند ، باید وب سایت تجارت الکترونیکی داشته باشند . به شما امکان می دهد مشتریان بالقوه طیف وسیعی از محصولات را در یک صفحه وب مرور کنند و آنها را به "سبد خرید" مجازی خود اضافه کنند. سپس ، آنها می توانند به یک "پرداخت" مجازی مراجعه کنند و خرید خود را مستقیماً در سایت انجام دهند.

پس از این اتفاق ، مالک وب سایت تجارت الکترونیکی از فروش مطلع شده و می تواند هماهنگی هایی را برای حمل کالا انجام دهد. 

اعداد به نفع شما هستند ...

طبق یک گزارش ، بیش از یک چهارم (26?) از مشاغل کوچک در ایالات متحده دارای وب سایت تجارت الکترونیکی هستند. این تا حدی به این دلیل است که بسیاری از مشاغل کوچک در واقع به عنصر تجارت الکترونیکی در وب سایت خود نیازی ندارند - به عنوان مثال سازندگان نمی توانند پیشنهادات خود را مستقیماً از طریق وب سایت بفروشند. 

اما نکته کلیدی که نشان می دهد این است که دامنه وسیعی برای مشاغل کوچک وجود دارد که می توانند کالاهای خود را به صورت آنلاین بفروشند تا مزیت رقابتی کسب کنند.

تجارت الکترونیکی مشاغل کوچک: مزایا

اگرچه تصور خرید آنلاین فروشگاه شما بسیار طاقت فرسا به نظر می رسد ، اما مزایای زیادی دارد - به ویژه در دوره ای مانند الان که مردم مجبور به ماندن در خانه و خرید آنلاین هستند. 

به فروش محصولات خود در شرایط بحرانی ادامه دهید

اگر مجبور شده اید مغازه خود را تعطیل کنید ، ممکن است نگران آینده و از دست دادن مشتریان وفادار خود باشید که برای بدست آوردن آنها در وهله اول سخت تلاش کرده اید. تجارت الکترونیکی می تواند به شما کمک کند تا از این وضعیت جلوگیری کنید.

همانطور که دنیا به راه حل های فناوری روی می آورد تا همه چیز را بهم بخورد (ما اکنون از آن برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده ، پخش برنامه های مورد علاقه خود ، پشتیبانی از مشاغل محلی و تحقیق درباره همه چیز از اخبار گرفته تا آخرین دستورالعمل های هیپستر استفاده می کنیم) ، چرا که از تغییر در خرید استفاده می کنید؟ 

 

ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیکی برای مشاغل کوچک خود به این معنی است که شما می توانید بدون نقض هیچ قانونی و در معرض خطر قرار دادن کسی ، به فروش محصولات خود ادامه دهید و به مشتریان خدمات دهید. 

جلوتر از رقابت خود بروید

بیایید تصور کنیم شما یک مغازه دارید که انواع محلی پنیر خوشمزه را می فروشید. اما درست در گوشه گوشه دیگری یک فروشگاه پنیر فروشی وجود دارد که شما دائماً با آن رقابت می کنید. حال تصور کنید که پنیر ساز رقیب شما برای تجارت خود وب سایت تجارت الکترونیکی ایجاد نکند و شما این کار را انجام دهید. 

چه اتفاقی می افتد که عاشقان پنیر محلی نیاز به رفع مشکل بعدی خود دارند اما نمی توانند از فروشگاه خارج شوند؟ آنها قصد رفتن به اینترنت را دارند. و حدس بزنید چه؟ آنها قصد دارند فروشگاه شما را پیدا کنند و پنیرهای شما را بخرند زیرا گزینه دیگر از آنها گرفته شده است.

شاید آنها طعم انواع بی نظیری از پنیرهایی را که می فروشید بگیرند. بعد از همه گیری ، آنها می خواهند برای رفع مشکلاتی که باعث شد آنها در طول بحران ادامه دهند ، به شما بازگردند. 

بنابراین ، نه تنها در مغازه پنیر فروشی که دهه ها درگیر آن بودید ، برتری کسب کرده اید ، بلکه مشتری طولانی مدت وفادار خود را نیز به دست آورده اید. 

اما فقط یک مشتری محلی نیست که یک وب سایت تجارت الکترونیک در خدمت آن باشد. ماهیت دیجیتالی آن به این معنی است که مردم از سراسر کشور - و حتی جهان - می توانند محصولات شما را بخرند ، بازار شما را به تعداد تقریباً بی نهایت مشتری باز می کند.  

داستان پنیر موری

داستان پنیر ساز در بالا یک نسخه خیالی از آنچه ممکن است در صورت راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیکی برای تجارت خود اتفاق بیفتد است. داستان پنیر موری یک داستان واقعی از یک کسب و کار کوچک و آن را بزرگ آنلاین است.

هنگامی که کارآفرین موری گرینبرگ تقریباً 80 سال پیش مغازه پنیر سازی خود را در دهکده گرینویچ راه اندازی کرد ، هیچ تصوری نداشت که آغاز فروتنانه وی به یکی از تامین کنندگان محبوب پنیر خوب و غذاهای مخصوص کشور تبدیل شود.

 

و صادقانه بگویم ، اگر خیلی زود به باند واگن تجارت الکترونیک نپیوندد ، احتمال بسیار خوبی وجود ندارد. 

اکنون ، هم از فروشگاه گل سرسبد خود در خیابان بلیکر ، در سوپرمارکت های اطراف ایالات متحده و هم از فروشگاه آنلاین خود به مشتریان در سراسر کشور خدمات ارائه می دهد. 

در حقیقت ، وب سایت تجارت الکترونیکی آن به یک جامعه پر رونق با محوریت این برند تبدیل شده است ، جایی که مشتریان می توانند درباره پنیر سازهای مورد علاقه خود بیشتر بدانند و سفر محصولات خریداری شده خود را دنبال کنند. 

راهنمای گام به گام ساخت وب سایت تجارت الکترونیکی 

اکنون ما شما را در مورد احتمالات هیجان زده کرده ایم ، بیایید در مراحلی که می توانید برای کسب و کار کوچک آنلاین خود به سرعت انجام دهید ، کاوش کنیم. 

1. یک سیستم عامل تجارت الکترونیکی و میزبانی وب انتخاب کنید 

شما نیاز به کمک طلب خدمات میزبانی وب را به خانه خود را "فروشگاه مجازی". به آن مانند یک نسخه دیجیتالی فروشگاه آجر و ملات فکر کنید. این جایی است که مشتریان شما برای گشت و گذار در محصولات شما و خریدهای خود می آیند. 

ساده ترین راه برای راه اندازی وب سایت خود انتخاب یک بستر تجارت الکترونیکی اختصاصی است . آنها به طور خاص برای این منظور تنظیم شده اند و افزودن محصولات و ایجاد یک سفر خرید روان برای مشتریان شما را آسان می کنند (همان راهی که مشتریان آنلاین شما برای رسیدن به صندوق های مجازی طی می کنند). 

 

تعداد زیادی گزینه برای انتخاب وجود دارد ، اما محبوب ترین و شهودی برای تازه واردان آنلاین عبارتند از:

  • Shopify (حساب اصلی 29 دلار در هر ماه است) 
  • BigCommerce (یک حساب پایه 29.95 دلار در هر ماه است) 
  • WooCommerce (این برنامه رایگان است ، اما شما باید میزبانی را خریداری کنید که هزینه آن بین 25 تا 25 دلار در ماه باشد) 
  • Wix (یک حساب پایه از 13 دلار در ماه شروع می شود) 

 

اینها همه سیستم عامل ساده برای شروع کار است. بعلاوه ، Sendinblue برای هر یک از آنها یک افزونه بازاریابی ایمیل دارد که برقراری ارتباط با مشتریان آنلاین را برای شما واقعاً آسان می کند. همیشه ارزش دارد که کمی خودتان تحقیق کنید تا ببینید بهترین گزینه برای شما چیست. 

Sendinblue تعداد دیگری ادغام تجارت الکترونیکی دارد که می توانید برای الهام بخشیدن به آنها مرور کنید. 

 

هر پلت فرم مزایا و معایب خاص خود را دارد ، بنابراین حتماً ویژگی هایی را که هرکدام ارائه می دهد بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آیا این مناسب برای تجارت شما مناسب است یا خیر. 

2. ظاهر آنلاین خود را به فروشگاه خود بدهید

هنگامی که پلت فرم تجارت الکترونیکی خود را انتخاب کردید ، لذت آن شروع می شود. 

این بخشی است که شما انتخاب می کنید وب سایت شما چگونه است. سیستم عامل های ذکر شده در بالا (و تقریبا هر پلت فرم تجارت الکترونیکی موجود) دارای مجموعه ای از "مضامین" هستند که می توانید انتخاب کنید. در اصل الگوهای از پیش ساخته شده ای وجود دارد که می توانید آنها را با متن و تصاویر خود شخصی سازی کنید.

 

ایده خوبی است که برای کسب و کار تجارت الکترونیکی خود موضوعی را انتخاب کنید که شبیه ظاهر و احساسی باشد که می خواهید. در حالت ایده آل ، این باید به نوعی مارک تجاری شما باشد. به عنوان مثال ، اگر شما یک گل فروشی با نام تجاری ظریف پاستلی در فروشگاه هستید ، یک تم تاریک با قلم های عصبانی را انتخاب نکنید. 

در بیشتر موارد ، تقریباً می توانید تقریباً هر قسمت از یک موضوع را تغییر دهید تا با نیازهای تجاری شما همسو شود. 

 

شما می توانید وب سایت خود را از ابتدا ایجاد کنید ، اما احتمالاً به یک طراح نیاز خواهید داشت که هزینه آن به مراتب بیشتر از یک موضوع باشد (که می توانید با هزینه ای کمتر از 2 دلار خریداری کنید) و ممکن است مدتی طول بکشد. 

درعوض انتخاب یک تم ، شما را سریعتر و سریعتر فعال می کند. سایتهایی مانند ThemeForest هزاران مضمون را برای انتخاب دارند - اگر دیدگاهی دارید ، احتمالاً الگویی برای مطابقت وجود دارد. 

نمونه هایی از وب سایت های تجارت الکترونیکی برای دوز الهام بخش 

 

باس فیلیپ شراب های محلی می فروشد. وب سایت آنها ساده و براق است و با احساس پیچیده برند آنها مطابقت دارد. 

 

فروشگاه پرنعمت Hoarde از موضوعی استفاده می کند که نشان دهنده ماهیت کنجکاو تجارت آنها است. آنها از رنگ مارک های خود استفاده کرده اند تا آن را به یاد ماندنی و قابل شناسایی کند. 

3. نام دامنه خود را وصل کنید 

نام دامنه شما آدرس وب سایت (یا URL) است که افراد برای یافتن شما در نوار جستجوی اینترنتی خود تایپ می کنند. 

چیزی شبیه به این خواهد بود: www.yourbusiness.com.

داشتن نام دامنه اختصاصی خود به جای یک نام متصل به سیستم عامل تجارت الکترونیکی (که در عوض به این شکل خواهد بود: www.yourbusiness.wix.com ) به فروشگاه آنلاین شما احساس حرفه ای می بخشد و از مطابقت با مارک تجاری شما استفاده می کند.

همچنین در صورت نداشتن قسمت اضافی برای آدرس ، آدرس اینترنتی برای مشتریان بسیار راحت تر است. 

بیشتر سیستم عامل های تجارت الکترونیکی به شما این امکان را می دهند که هنگام راه اندازی وب سایت خود ، نام دامنه را مستقیماً از طریق آنها بخرید. این گزینه ساده ترین گزینه است زیرا همه چیز بلافاصله به هم متصل می شوند.

با این حال ، اگر می خواهید گزینه ارزان تری پیدا کنید ، بهتر است با یک ارائه دهنده اختصاصی نام دامنه بروید. گزینه های محبوب عبارتند از:

قیمت نام دامنه ها بسته به پایان مورد نظر شما و در دسترس بودن آن از 1 دلار تا 10 دلار در ماه متفاوت است. 

 

4. محصولات خود را بارگذاری کنید

اکنون زمان آن فرا رسیده است که فروشگاه آنلاین خود را با محصولات خود پر کنید. 

با گرفتن عکس از محصولاتی که می خواهید بصورت آنلاین بفروشید شروع کنید استفاده از دوربین گوشی هوشمند برای این کار مناسب است ، فقط مطمئن شوید که نور خوبی دارید و عکس محصول را به خوبی نشان می دهد. 

 

این می تواند به شما کمک کند تا چند عکس از زوایای مختلف بگیرید و به مشتریان 360 درجه از آنچه را که می خرند ، نشان دهید (این امر خصوصاً وقتی مهم است که قبل از خرید نمی توانید محصولی را لمس کنید یا در دست خود بگیرید). 

سپس ، برای هر یک از محصولات خود توضیحات محصول ایجاد کنید. این کپی است که مردم هنگام ورود به صفحه محصول مشاهده می کنند - اساساً شما می خواهید این کار را فریب داده تا محصول را به سبد خرید خود اضافه کنند.

توضیحات محصول بهترین روش ها:

  • طول آن را در چند بند کوتاه و ساده نگه دارید (دامنه توجه آنلاین مصرف کنندگان به ویژه کوتاه است)
  • توضیح دهید محصول چیست و چه کاری انجام می دهد 
  • اطمینان حاصل کنید که هر توضیحات محصول منحصر به فرد است و فقط کپی و جایگذاری نشده است
  • برخی از کلمات کلیدی را که ممکن است افراد آنلاین جستجو می کنند بپاشید تا محصولی مانند محصول شما را پیدا کنند 

پس از دریافت تصاویر و توضیحات همراه ، می توانید شروع به افزودن آنها به وب سایت تجارت الکترونیک خود کنید. 

برای این کار ، به پنل مدیریت بستر تجارت الکترونیکی انتخابی خود بروید. از آنجا می توانید محصولات خود را بارگذاری کنید ، همراه با توضیحات ، تصاویر ، قیمت و سایر اطلاعاتی که مشتری برای شما مفید می داند. 

BigCommerce

اگر از BigCommerce استفاده می کنید ، به زبانه "محصولات" در نوار کناری بروید که می توانید صفحه گسترده ای از محصولات خود را وارد کنید یا آنها را به صورت جداگانه اضافه کنید. 

خرید کنید

در Shopify ، به زبانه محصولات بروید و محصولات خود را اضافه کنید.

ووکامرس

از ووکامرس استفاده می کنید؟ دوباره ، به برگه محصولات بروید و روی "افزودن جدید" کلیک کنید تا لیست محصولات جدید ایجاد کنید یا صفحه گسترده ای از محصولات خود وارد کنید.

Wix

بارگذاری محصولات در Wix نیز داستان مشابهی است - برای شروع به بخش محصولات بروید و روی "+ محصول جدید" کلیک کنید. 

5. سفارش بسته بندی و مرتب سازی حمل و نقل و ذخیره سازی

شیطان در جزئیات است. 

هنگام تلاش برای جلب توجه شما به نام دامنه ها و واردات محصولات ، ممکن است فراموش کرده باشید که در حال فروش یک محصول واقعی هستید که باید برای مشتریان ارسال شود.

این بدان معنی است که شما باید محصولات خود را بسته بندی کنید. 

 

به این فکر کنید که به چه بسته بندی سایزی نیاز دارید و آیا بسته بندی مارک دار می خواهید یا نه. در مورد بسته بندی های سازگار با محیط زیست چطور؟ یا برچسب هایی با آرم ، دسته های اجتماعی و وب سایت مشاغل شما روشن است؟ 

بسته بندی را می توانید از اکثر تأمین کنندگان ، از جمله تأمین کنندگان آنلاین خریداری کنید. تهیه چند نمونه مختلف برای شروع به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که محصولات فیزیکی شما هنگام دریافت محصولات از چه ظاهری برخوردار هستند. 

سپس ، باید ارائه دهنده حمل و نقل را انتخاب کنید. ما در مورد ارائه دهندگانی مانند UPS ، FedEx و حتی Postmates صحبت می کنیم . هرکدام با برچسب قیمت و سیاست های حمل و نقل متفاوتی همراه خواهند بود ، بنابراین قبل از تصمیم گیری حتماً موارد را بررسی کنید.

 

هزینه حمل و نقل محصولات شما بسته به بسته بندی که استفاده می کنید ، وسایل بزرگ و سنگین و محل استقرار مشتریان شما متفاوت خواهد بود. به یاد داشته باشید که هنگام قیمت گذاری محصولات خود به صورت آنلاین ، هزینه حمل و نقل را در نظر بگیرید یا هزینه حمل و نقل را اضافه کنید تا ضرر نکنید.  

6. اطمینان حاصل کنید که یک درگاه پرداخت متصل هستید

درگاه های پرداخت به شما امکان می دهند تا بصورت ایمن و بصورت آنلاین از مشتری خود پول بگیرید. 

بسیاری از سیستم عامل های تجارت الکترونیکی که در دسترس هستند ، درگاه های پرداخت خود را دارند که می توانید بلافاصله از آنها استفاده کنید. 

به عنوان مثال ، دروازه پیش فرض Shopify پرداختهای Shopify است ، اما شما می توانید مانند PayPal یا Stripe ارتباط برقرار کنید. 

 

اگر از ووکامرس استفاده می کنی ، این گزینه را دارید که به هر یک از این درگاه های پرداخت متصل شوید (همچنین برخی از گزینه هایی را که برای سایر سیستم عامل ها دارید نیز بینشی ارائه می دهد). 

7. وب سایت خود را منتشر و تبلیغ کنید! 

مرحله آخر زدن دکمه "انتشار" در وب سایت شما است تا وب سایت شما فعال باشد و مشتریان بتوانند از آن دیدن کنند (و شروع به خرید کنند!). 

وقتی برای دیدن همه مردم آنجا باشد ، شما می خواهید آن را به رخ بکشید ، درست است؟

این بدان معنی است که کمی مطمئن شوید که در اینجا و آنجا بازاریابی می کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان عادی شما از این موضوع آگاهی دارند ، اما همچنین مشتری های جدید بالقوه را نیز جذب می کنند. 

روش های زیادی وجود دارد که می توانید وب سایت تجارت الکترونیک خود را ارتقا دهید ، از جمله:

  • از طریق شبکه های اجتماعی
  • روی کارت های ویزیت یا هر ماده تبلیغاتی فیزیکی دیگری که دارید
  • تابلویی روی ویترین مغازه شما
  • از طریق ایمیل ، خواه این یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل به مشتریان شما باشد یا در امضای ایمیل شما (یا هر دو!) 
  • به اشتراک گذاری آن در انجمن محلی شما

 

بهترین روش ها برای اطمینان از رونق وب سایت تجارت الکترونیک شما

این تازه آغاز ماجراجویی فروش آنلاین شماست. 

شما فروشگاه مجازی خود را راه اندازی کرده اید و محصولات شما آماده ارسال هستند ، اما چه چیزی بعدی است؟ چگونه اطمینان حاصل می کنید که وب سایت تجارت الکترونیک شما هم در زمان های پر مشکل مانند الان و هم در آینده بسیار رونق داشته باشد؟ 

در اینجا چند نکته وجود دارد. 

ساده نگه دارید 

نیازی نیست که وب سایت خود را به یک موضوع کاملاً آوازخوان و کاملا رقصنده تبدیل کنید. 

درعوض ، فقط مطمئن شوید که اطلاعات مهمی راجع به محصولات خود دارید و روند خرید را تا حد ممکن یکپارچه کنید (سیستم عامل های اختصاصی تجارت الکترونیکی به این کار کمک می کنند زیرا به طور خودکار سفر خرید را برای مشتریان ایجاد می کنند ، شامل صفحات محصول ، صفحه پرداخت ، و یک درگاه پرداخت). 

با مارک باشید

اگر فروشگاه اینترنتی شما بسیار شبیه فروشگاه آجر و ملات شما باشد ، مشتریان وفادار شما احساس راحتی و امنیت در خرید آنلاین از شما احساس می کنند. 

این به معنای استفاده از مارک تجاری مشابه برای هر دو شامل آرم و طرح های رنگی یکسان و انتخاب مشابه محصول است. 

داستان خود را به اشتراک بگذارید

مشاغل کوچک معمولاً داستان های عالی در پشت خود دارند.

از وب سایت تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید تا به مشتریان و مشتریان بالقوه کمی بیشتر در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید بگویید. این به شما کمک می کند روابط محکم ایجاد کنید ، رابطه ای که در عصر دیجیتال بسیار مهم است. 

منبع

یک برگ از کتاب پنیر موری بگیرید. وب سایت تجارت الکترونیکی آنها قطب اطلاعاتی در مورد مارک تجاری است ، از جمله داستان جذاب و بینش آنها در مورد زندگی اعضای اصلی کارکنان آنها. 

آن را به روز کنید

تازه و هیجان انگیز نگه داشتن فروشگاه اینترنتی خود به این معنی است که مشتریان مرتباً بررسی می کنند که آیا محصولات جدیدی دریافت کرده اید یا خیر. بنابراین ، مطمئن شوید که خطوط تولید جدید را به محض ورود بارگذاری می کنید و مطمئن شوید که زمان انبار موجودی محصولات را به روشنی بیان می کنید تا از ناامیدی جلوگیری کنید. 

جزئیات دقیق تر را مشخص کنید

ساخت یک وب سایت تجارت الکترونیکی موفق ، همه چیز درمورد پرورش روابط با مشتری است. برای انجام این کار ، شما باید در مورد مواردی مانند سیاست حمل و نقل و هزینه های خود ، سیاست بازگشت خود و هر نوع چاپ کوچک دیگری که برای تجارت شما اعمال می شود ، شفاف و شفاف باشید. 

برخی از مصرف کنندگان هنوز در خرید آنلاین مردد هستند ، اما ارائه اطمینان خاطراتی از این قبیل به آنها یک حرکت ملایم در مسیر درست و در عین حال کمک به ایجاد آن فاکتور مهم اعتماد خواهد کرد. 

ادامه به تبلیغ آن

با ادامه اشتراک گذاری وب سایت خود در شبکه های اجتماعی و هر کانال تبلیغاتی دیگری که استفاده می کنید ، فروش بیشتری داشته باشید. 

علاوه بر این ، می توانید پست ها یا مقالاتی در وبلاگ بنویسید تا مشتریان از کارهایی که انجام می دهید و همچنین خط تولید محصولات جدید به روز شوند. این نه تنها باعث تازه و جالب نگه داشتن سایت شما می شود بلکه به دیده شدن آن در موتورهای جستجو (مانند گوگل) نیز کمک می کند. 

از آجر و ملات تا موفقیت فروش آنلاین

آنلاین بودن فروشگاه آجر و ملات خود لازم نیست ترسناک باشد.

در واقع ، این می تواند فرصت های شغلی بیشتری را ایجاد کند ، به ویژه در زمان های دشوار مانند اکنون. تعداد فزاینده ای از مردم به خرید آنلاین روی می آورند و شکی نیست که این امر برای مدتی طولانی همچنان ادامه خواهد داشت. 

بنابراین ، اگر می خواهید به مشتریان وفادار خود ادامه دهید و دسترسی خود را به مخاطبان بیشتری گسترش دهید ، ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیکی راه حل کامل است. 

مراحلی را که در اینجا ذکر کرده ایم ، از انتخاب یک بستر تجارت الکترونیکی تا تبلیغ فروشگاه آنلاین خود دنبال کنید و به هیچ وجه فعال و فعال نخواهید شد.