خلاصه در مورد اینکه بازاریابی پیامکی

 

بازاریابی پیامکی چیست؟ 

بازاریابی پیامکی (SMS marketing) که مخفف بازاریابی خدمات پیام کوتاه است ، استراتژی ای است که به شما امکان می دهد از طریق پیام کوتاه به مشتریان پیام ارسال کند.

به عبارت دیگر ، بازاریابی پیامکی به سادگی به پیام رسانی متنی اشاره دارد.

مشاغل می توانند برای افزایش آگاهی از برند ، افزایش تعامل و حتی تولید فروش ، پیام های متنی را برای چشم اندازها و مشتریان ارسال کنند .

در واقع هیچ دلیلی برای ارسال پیام های بازاریابی پیامکی وجود ندارد. در اینجا فقط چند روش وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

یک کوپن پیشنهاد دهید

نوزادان کوپن متن ما هستند

 

فروش را تبلیغ کنید

متن تبلیغات فروش abercrombie & fitch

 

محصولات جدید را اعلام کنید

 

متن محصولات جدید

ارسال به روز رسانی ها و اعلان ها

 

متن به روزرسانی ها و اعلان ها

یادآوری های انتصاب ایجاد کنید

 

متن یادآوری قرار ملاقات

بازخورد مشتری را جمع آوری کنید

برای دریافت این پیام های متنی ، مشتریان معمولاً ملزم هستند که ابتدا با ارسال پیام کوتاه به یک کلمه کلیدی در یک کد کوتاه 5 یا 6 رقمی ، به یک سیستم خودکار مراجعه کنند. به عنوان مثال ، یک رستوران پیتزا ممکن است به مشتریان دستور دهد کلمه کلیدی "PIZZA" را به شماره 78302 پیامک کنند تا معاملات منحصر به فرد را از طریق متن دریافت کنند.

متن بازخورد مشتری

پس از ارسال پیام کوتاه به کلمه کلیدی ، شماره تلفن کاربر در یک نرم افزار بازاریابی پیامکی مانند Intercom یا Sendinblue ذخیره می شود . از آن به بعد ، تجارت می تواند پیام های متنی را برای کاربر ارسال کند.

حال که از نحوه عملکرد بازاریابی پیامکی مطلع شدید ، بیایید نگاهی به مزایای ارسال پیام کوتاه به مشتریان و مخاطبان خود بیندازیم  .

 3 مزیت برتر بازاریابی پیامکی 

در حالی که برخی از بازاریاب ها فکر می کنند بازاریابی پیامکی مرده است ، ترجیح می دهند از ایمیل مارکتینگ برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنند ، مزایای بسیاری از بازاریابی پیامکی وجود دارد که نمی توان آنها را شکست ، از جمله

1. تحویل سریع رعد و برق

بازاریابی موبایل به سرعت برقرار است. هنگامی که شما یک پیام کوتاه ارسال می کنید ، بلافاصله تحویل می شود.

به همین دلیل ، می توانید پیام های حساس به زمان مانند فروش فلش و تبلیغات مربوط به رویدادها را ارسال کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید در Cyber ??Monday برای حداکثر فروش در آن روز یک پیام به کاربران ارسال کنید .

بنابراین ، هنگامی که آن دکمه "ارسال" را فشار دهید ، صدها کاربر بلافاصله پیام شما را دریافت می کنند.

به علاوه ، افراد همیشه تلفن های خود را با خود دارند و احتمال مشاهده پیام شما به محض ارسال را افزایش می دهد.

در حقیقت ، 90? پیامک ها در 3 دقیقه اول خوانده می شوند.

2. بسیار بالاتر نرخ های باز

وقتی کاربران پیام بازاریابی از طریق ایمیل دریافت می کنند ، باید صندوق ورودی خود را "بررسی" کنند. این به معنای دریافت اعلان ، باز کردن یک برنامه تلفن همراه و اسکن از طریق پیام های موجود در صندوق ورودی آنها است. و با بسیاری از اعلان های ایمیل و رسانه های اجتماعی روزانه ، کاربران بیشتر آنها را نادیده می گیرند.

اما ، با بازاریابی پیامکی ، کاربران بلافاصله از یک پیام جدید با یک اعلان متن مطلع می شوند. از آنجا که افراد معمولاً از دوستان و خانواده خود متنی دریافت می کنند ، کمتر ممکن است این اعلان ها نادیده گرفته شوند.

به علاوه ، اکثر تلفن ها قطعه ای از پیام های متنی را بر روی صفحه نمایش می دهند. بازاریابی پیامکی شخصی تر است و از سایر اعلان ها متمایز است و باعث می شود بازاریابی پیامکی نسبت به هر کانال بازاریابی نرخ بازتری داشته باشد.

نرخ باز پیام کوتاه چیست؟

خوب ، در سال 2018 آنها به 98? رسیدند !

در مقایسه با بازاریابی از طریق ایمیل با نرخ باز تنها 20? ، بازاریابی پیامکی ایمیل را از آب خارج می کند.

نرخ باز خوب برای موفقیت در کمپین بازاریابی پیامکی شما مهم است. اگر کاربران اصلاً پیام های شما را باز نمی کنند ، شما اساساً وقت خود را تلف کرده اید.

3. نرخ پاسخ بالاتر

پیام های بازاریابی پیام کوتاه نه تنها توسط کاربران بیشتر باز می شود ، بلکه نرخ پاسخ بالاتری نیز دارند. نرخ پاسخ متوسط برای بازاریابی اس ام اس 45? است.

نرخ پاسخ شما می تواند به شما نشان دهد که پیام های بازاریابی پیامکی شما مثر است. به عنوان مثال ، اگر پیام خاصی نرخ پاسخگویی کمی دارد ، می توانید پیام خود را تغییر داده و دوباره ارسال کنید. اگر بار دیگر کاربران بیشتری پاسخ دهند ، می دانید که در مسیر درستی قرار دارید.

به علاوه ، نرخ پاسخ بالاتر می تواند منجر به فروش بیشتر شود.

دریافت پیامک برای بسیاری از مشتریان روش ارجح آنها برای برقراری ارتباط است. و 70? از مشتریان می گویند پیام کوتاه روش خوبی برای جلب توجه کسب و کارها است.

با برقراری ارتباط با مشتریان به روشی که آنها می خواهند ، احتمالاً مشاغل شما شاهد تعامل و دریافت پاسخ خواهند بود.

گذشته از این 3 مزیت عالی ، بازاریابی پیامکی نیز مقرون به صرفه است و راه اندازی آن نیز آسان است.

اکنون که از مزایای بازاریابی پیامکی مطلع شدید ، احتمالاً آماده پرش سریع هستید. اما اگر می خواهید کمپین های بازاریابی پیامکی موفق ایجاد کنید ، باید این کار را به درستی انجام دهید.

 بازاریابی پیامکی: خوبها 

اگر می خواهید مشتریان خود را با بازاریابی پیامکی خود تحت تأثیر قرار داده و به نتایج مورد نظر خود برسید ، این نکات را بررسی کنید.

1. آیا مجوز دریافت کنید

صرف داشتن شماره تلفن مخاطب به این معنی نیست که می توانید پیش بروید و از آن استفاده کنید. ارسال پیامک به افراد بدون اجازه یا استفاده از لیست بازاریابی تلفن همراه برای ارسال پیام به صورت تصادفی به مردم فقط یک پیام بزرگ نیست. در واقع غیرقانونی است.

شرکت ها باید قبل از ارسال پیام کوتاه به آنها اجازه صریح بگیرند. شما می توانید این کار را به 2 روش انجام دهید:

یک کمپین optin ایجاد کنید. این کار مشتریان را تشویق می کند که یک کلمه کلیدی optin را به یک کد کوتاه ارسال کنند ، مانند مثال زیر Subway در زیر.

شما می توانید از OptinMonster برای ایجاد یک مبارزات قاتل پیام کوتاه مانند این استفاده کنید!

از مشتریان بخواهید کادر optin را علامت بزنند ، مانند نحوه ورود کاربران به لیست ایمیل . به عنوان مثال ، هنگامی که یک کاربر از وب سایت شما خرید می کند ، هنگام تسویه حساب ، می توانید برای دریافت پیام های متنی گزینه را انتخاب کنید.

همچنین مهم است که به کاربران بگویید چه نوع پیامک هایی می توانند انتظار داشته باشند از مشاغل شما دریافت کنند و هر چند وقت یک بار. درمورد ارسال پیام های خود صریح و واضح باشید و به قول خود به کاربران وفا کنید.

این بدان معناست که اگر کاربران انتظار دارند فقط در مورد فروش فلش پیامک دریافت کنند ، پیام های متنی که محصولات جدید را تبلیغ می کنند برای آنها ارسال نکنید.

2. از ابزارهای بازاریابی پیامکی استفاده کنید

تلفن همراه شخصی خود را خراب نکنید و شروع به ارسال پیام کوتاه به مشتریان کنید. در عوض ، از ابزارهای بازاریابی پیامکی استفاده کنید.

نرم افزار بازاریابی پیامکی به شما امکان می دهد بازاریابی پیامکی خود را خودکار کنید. این بدان معنی است که شما می توانید به طور خودکار تماس ها را پیگیری کنید ، زمان دقیق تحویل را تنظیم کرده و پیام های متنی را که ناشی از رفتارهای خاص است ارسال کنید. به عنوان مثال ، وقتی مشتری خریدی انجام می دهد ، می توانید به طور خودکار به روزرسانی های تحویل را برای او ارسال کنید.

نرم افزار بازاریابی پیامکی همچنین پیگیری نتایج خود را برای شما آسان می کند. می توانید ببینید که چند نفر پیام شما را باز کرده اند ، چند بار روی پیوند کلیک شده و موارد دیگر.

تعدادی از خدمات عالی بازاریابی پیامکی در بازار وجود دارد که یکی از معروف ترین خدمات EZTexting است که یک نرم افزار بازاریابی پیامکی و MMS است (MMS مخفف خدمات پیام چندرسانه ای است و به شما امکان می دهد تصاویر را با پیام های خود ارسال کنید).

به علاوه ، بسیاری از سرویس های معروف بازاریابی از طریق ایمیل ویژگی های بازاریابی پیامکی مانند ActiveCampaign و Sendinblue را ارائه می دهند .

3. انجام آن را با ارزش

وقتی کاربران تصمیم می گیرند پیام های متنی را از شما دریافت کنند ، انتظار دارند که این پیام ها ارزش آنها را داشته باشد. بنابراین ، فقط به این دلیل پیام کوتاه ارسال نکنید. در عوض ، شما باید آنها را ارزشمند کنید.

یکی از ساده ترین راه ها برای ارزشمند کردن پیام های متنی شما ارائه چیزهای شگفت انگیز مانند معامله ویژه یا کوپن است که منحصر به لیست بازاریابی پیامکی شماست.

پیشنهادات اختصاصی باعث می شود مشتری های شما احساس VIP کنند.

نگاهی به این مثال از Avenue بیاندازید. آنها عبارت "فقط برای شما" را در پیام متنی قرار می دهند تا گیرندگان احساس خاصیت بیشتری داشته باشند.

حتی اگر معاملات شما آنقدرها که به نظر می رسد انحصاری نباشند ، اگر کاربر احساس خاص بودن کند ، احتمالاً از این پیشنهاد استقبال کرده و اقدامی انجام می دهند.

4- شخصی سازی را انجام دهید

وقتی مشتری پیام هایی دریافت می کند که متناسب با آن متناسب با آنها باشد ، بیشتر توجه می کنند و اقدامی انجام می دهند. در حقیقت ، محتوای شخصی شده 42? عملکرد بهتری نسبت به محتوای استاتیک دارد.

بنابراین ، حتماً نشانه های شخصی سازی را در بازاریابی پیامکی خود قرار دهید. برخی از مثالهای شخصی سازی تجارت الکترونیکی شامل آدرس دهی به هر گیرنده با نام ، ارسال پیشنهادات / اطلاعات بر اساس موقعیت مکانی وی و ذکر فعالیت اخیر با شرکت شما مانند خریدهای اخیر ، یادآوری ترک سبد خرید ، به روزرسانی حمل و نقل و موارد دیگر است.

به عنوان مثال ، این مثال از SMSBump از نام گیرنده استفاده می کند و فعالیت های اخیر وی را در وب سایت ذکر می کند.

5. کوتاه نگه دارید

پیام متنی قالب مناسبی برای ارسال یک رمان کامل به کاربران نیست ، شما فقط حدود 160 کاراکتر برای کار دارید. بنابراین ، پیام های متنی خود را کوتاه و ساده نگه دارید.

کار خود را با جلب توجه شروع کنید ، مانند پیشنهاد شگفت انگیزی که باید به اشتراک بگذارید. افزودن عبارتی مانند "پیشنهاد ویژه" به ابتدای پیام شما باعث جلب توجه کاربران می شود ، آنها را به ادامه خواندن ترغیب می کند و آنها را وادار به اقدام می کند.

 بازاریابی پیامکی: بد 

حالا که دانستید در مورد بازاریابی پیامکی چه کاری باید انجام دهید ، بیایید نگاهی به برخی از اشتباهاتی که باید مرتکب شوید نکنید.

1. فراموش نکنید که زمان بندی را در نظر بگیرید

این را تصور کنید: نیمه شب است ، شما کاملاً در رختخواب دنج خود خوابیده اید ، سپس ناگهان با یک پیام متنی از یک تجارت از خواب بیدار می شوید. آیا می توانید به چیز آزار دهنده تری فکر کنید؟

همچنین نمی توان صبح زود ، در تعطیلات یا هنگام شام با خانواده خود از کسب و کار متن نوشت.

برای جلوگیری از این نوع شرایط ، که می تواند حتی وفادارترین مشتریان خود را از دست دهید ، باید زمان بازاریابی پیامکی خود را در نظر بگیرید.

به مناطق زمانی که مشتریان در آن قرار دارند توجه کنید و در زمان های مناسب پیام ارسال کنید.

طبق SMSGlobal ، بهترین زمان روز برای ارسال پیام های بازاریابی عمومی بین 10:31 صبح تا 11: 29 صبح یا 2:34 بعد از ظهر تا 3: 27 بعدازظهر است .

2. از زبان عامیانه و اختصارات استفاده نکنید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، با متن فقط 160 حرف دارید تا پیام خود را منتقل کنید. اما ، این بدان معنا نیست که شما باید علامت عامیانه و اختصارات متن را در پیام خود بگنجانید تا متناسب با آن فضای محدود باشد.

زبان عامیانه و اختصارات متن برای همه قابل درک نیست. بنابراین ، اگر از آنها در بازاریابی پیامکی خود استفاده می کنید ، کاربران را گیج می کنید. اگر مشتریان شما هیچ ایده ای درباره آنچه در مورد آن صحبت می کنید ندارند ، پیام شما را نادیده می گیرند.

به عنوان مثال ، نگاهی به این متون از Pizza Hut بیندازید. "Conf" به جای "تأیید" ممکن است برای همه قابل درک نباشد. بعلاوه ، تمام اختصارات غیرحرفه ای به نظر می رسند.

اجتناب از عامیانه و مخفف نوشتاری ، حرفه ای به نظر رسیدن ارتباطات شما و درک آن توسط گیرندگان است.

3. در شناسایی خود کوتاهی نکنید

آیا تا به حال پیام متنی رازآلود و ناشناس دریافت کرده اید؟ جواب دادین؟ احتمالاً نه ، شما نمی دانید با چه کسی صحبت می کنید!

به خاطر داشته باشید که هنگام ارسال پیامک به مشتریان.

اگر مشتری پیام متنی دریافت کند بدون اینکه بداند از چه کسی است ، احتمالاً آن را SPAM می داند یا شک می کند که به شماره اشتباهی ارسال شده است.

دقیقاً همانطور که هنگام ملاقات شخصی با شخصی روبرو می شوید ، خود را معرفی کنید. وقتی مشتری ها بدانند این شغل شما است که با آنها ارتباط برقرار می کند ، احتمال اینکه پاسخ دهند بیشتر خواهد بود. به علاوه ، تکرار نام شرکت شما به بهبود شناخت برند کمک می کند.

به عنوان مثال ، به متن زیر از استارباکس نگاه کنید. آنها بلافاصله خود را معرفی می کنند.

4- فروش زیادی نداشته باشید

هیچ کس نمی خواهد با کسی که دائما سعی در فروش چیزی به او دارد ارتباط برقرار کند. اگرچه ممکن است هدف اصلی کمپین بازاریابی پیامکی شما تولید فروش باشد ، اما مهم است که شما خیلی پر فروش نباشید.

به یاد داشته باشید ، مشتریان شما انسان هستند ، بنابراین با آنها با لحنی محاوره ای و دوستانه صحبت کنید.

 بازاریابی پیامکی: جرات نمی کنی

سرانجام ، وقت آن است که از بدترین جرایم بازاریابی پیامکی استفاده کنیم. از انجام این جرایم بازاریابی پیامکی به هر قیمت خودداری کنید .

1. آیا شما جرات ارسال بیش از حد متن نیست

افراد روزانه و روزانه با حجم زیادی از پیام های بازاریابی بمباران می شوند ، خواه از طریق متن ، ایمیل ، نامه مستقیم ، تبلیغات شبکه های اجتماعی و غیره. در واقع ، 16 میلیون پیام کوتاه در هر دقیقه ارسال می شود ، این متن های زیادی است!

مهم است که کسب و کار شما با ارسال متن زیاد به این استرس اضافه نکند. اگر چیز مهمی برای گفتن یا پیشنهاد ندارید ، بهتر است اصلاً متنی ارسال نکنید. با ارسال فقط جالب ترین متن های خود ، از ایجاد مزاحمت برای مشتریان جلوگیری خواهید کرد. بعلاوه ، وقتی ببینند که از شما متنی دریافت کرده اند ، می فهمند که این یک چیز خوب است.

2. آیا شما جرات نمی کنید فراموش کنید که دستورالعملهای مربوط به انصراف را ارائه دهید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ارسال پیامک به مشتریان بدون اجازه آنها غیرقانونی است. همچنین غیرمجاز است که به کاربران راهی برای انصراف از دریافت پیام های خود ندهید.

شما همیشه باید به کاربران راهی بدهید که در پایان هر متنی که ارسال می کنید ، خصوصاً اولین متنی که برای آنها ارسال می کنید ، از دریافت پیام انصراف دهند. اگر به طور تصادفی مشترک شوند یا به دلایلی نمی دانند برای چه کاری در سیستم ثبت نام می کنند ، به هر کاربر این امکان را می دهد که به راحتی انصراف دهد.

به عنوان مثال ، دومینوس به مشتریان دستور می دهد تا برای انصراف از پیام کوتاه "STOP" ارسال کنند و آنها همچنین شامل "استاندارد پیام های متنی که ممکن است اعمال شود" سلب مسئولیت می شود.

 

یادآوری کاربران در هر زمان برای انصراف به شما کمک می کند تا آنها را آزار ندهید و همچنین از پر شدن لیست بازاریابی پیامکی شما با افرادی که در واقع علاقه مند به دریافت پیام های شما هستند اطمینان حاصل خواهد کرد.

3- آیا شما جرات نمی کنید که فراخوان برای اقدام را در نظر بگیرید

دعوت به عمل قوی در هر نوع کمپین بازاریابی مهم است. یک فراخوان برای اقدام کاربران را ترغیب می کند تا گام بعدی را بردارند و آنها را در مسیر خریدار حرکت دهند .

و مشتریان شما خوانندگان ذهن نیستند ، بنابراین اگر می خواهید کاری انجام دهند ، باید از آنها بخواهید.

گنجاندن فراخوان برای اقدام در فعالیت های بازاریابی پیامکی به سادگی افزودن عباراتی مانند:

  • ثبت نام رایگان!
  • برای دیدن آنچه در فروش است ، روی پیوند کلیک کنید!
  • برای تخفیف 20? تخفیف از این کد در هنگام پرداخت استفاده کنید!
  • این نظرسنجی را تکمیل کنید تا شانس پیروزی داشته باشید!

در این مثال از Chipotle ، آنها به گیرندگان دستور می دهند که از وب سایت خود بازدید کنند و پیوندی برای کلیک کردن ارائه دهند.

پس از خواندن پیام متنی خود ، هر قدم را که می خواهید کاربران بردارند ، روشن کنید.

خودشه! این خوب ، بد ، و جرات نکردن بازاریابی پیامکی است!

پیام متنی می تواند ابزاری قدرتمند برای تجارت شما باشد ، به شما این امکان را می دهد که پیامهای مهم را مستقیماً به دست مشتریان خود بفرستید. بنابراین ، از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این نکات را در ذهن داشته باشید و از طرفداران بازاریابی پیامکی خواهید بود.

 

اگر از این پست لذت برده اید ، ممکن است علاقه مند باشید یاد بگیرید چگونه با استفاده از پنجره های بازشو شماره تلفن را در وب سایت خود جمع کنید . این به شما کمک می کند تا لیست مخاطبین شما رشد یابد و استراتژی بازاریابی پیامکی خود را به سطح بالاتری برسانید.