سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گزارش سئو: چگونه پیشرفت را به مشتریان نشان دهیم؟

اکثر آژانس ها ایجاد یک گزارش SEO که می تواند مشتریان را راضی کند، چالش برانگیز است. اگر به اصول اولیه بازگردیم، گزارش های پیشرفت مورد نیاز است تا بتوانید نتایج را تا حد امکان واضح به مشتریان منتقل کنید. از این گذشته، مشتریان شما برای خدمات seo کاملی که ارائه می‌دهید با آژانس شما شریک شده‌اند، و بخشی از تجربه ارائه گزارش‌های سئو به آنها است که ثابت می‌کند ارزش پول خود را دارند.

با این حال، اگر مدتی است که در تجارت سئو هستید، باید تعدادی مشتری با تجربیات و سوابق مختلف در سئو یا بازاریابی دیجیتال داشته باشید. به این ترتیب، طراحی گزارش‌ها یا قالب‌های گزارش سئو که همه آنها را برآورده می‌کند، ممکن است برای شما چالش برانگیز باشد.

خواه گزارش افزایش سرنخ‌های سئو، افزایش رتبه‌بندی یا فروش، یا گزارش فعالیت‌هایی باشد که نیاز به بهبود دارند، باید گزارش‌هایی ارائه کنید که ارزش سئو را به‌گونه‌ای به مشتریان خود ارائه دهید که آنها بتوانند به راحتی درک کنند.

در اینجا، ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا فرآیند گزارش‌دهی مشتری خود را ساده کنید و نکاتی را در مورد اینکه چگونه می‌توانید به طور مؤثر گزارش‌های سئو مشتری شخصی، واضح و جامع ایجاد کنید، با شما به اشتراک بگذاریم.

چرا گزارش پیشرفت سئو مهم است؟

برای صاحب آژانس، گزارش های سئو مهم هستند زیرا شما و مشتریانتان را در یک صفحه قرار می دهند. سردرگمی را از بین می برد و همه را از آنچه انجام شده است آگاه می کند. اگر قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار سئو را دارید، مهم است که تنظیم فرآیند گزارش‌دهی سئو را در فهرست اولویت‌های خود قرار دهید.

دلیل دیگری که ضروری است این است که با نشان دادن مسئولیت پذیری و شفافیت، ارتباط شما با مشتری را مستحکم می کند. در این یادداشت، همه می‌توانند ببینند چه کارهایی انجام شده و چه چیزی باید بهبود یابد. این به مشتریان امکان دسترسی به داده هایی را می دهد که می توانند بررسی کنند و سپس بینش و ایده هایی را برای برنامه های آینده ارائه می دهد.

بنابراین، چه چیزی یک گزارش SEO خوب را ایجاد می کند؟ این در مورد ارائه بیش از حد بالا نیست. هدف از ایجاد گزارش های سئو برای مشتریان این است که پیشرفت تلاش های سئوی شما را به آنها نشان دهید و مناطقی را برای بهبود مشخص کنید. اگر بتوانید داده ها را به وضوح به مشتریان خود ارائه دهید و آنها به راحتی آن را درک می کنند، می دانید که کار بسیار خوبی انجام داده اید.

اولین گزارشی که ارسال می کنید: ممیزی SEO

برای سهولت در مشاهده داده های لازم برای درج در گزارش خود، توصیه می شود ابتدا یک ممیزی SEO در وب سایت مشتری خود انجام دهید. راه های زیادی برای انجام ممیزی SEO وجود دارد. با این حال، یک ابزار ممیزی SEO در زمان زیادی برای ایجاد یک گزارش حسابرسی سئو کامل برای تجزیه و تحلیل شما صرفه جویی می کند. برخی از آنها روزها یا حتی هفته ها را برای انجام یک ممیزی کامل وب سایت اختصاص می دهند، اما این کار نه نیازی به زمان طولانی دارد و نه منطقی است. نه زمانی که چندین مشتری را مدیریت می کنید و باید هر ماه گزارشی برای هر یک از آنها ارائه دهید.

ابزار ممیزی SEO مناسب را انتخاب کنید که گزارش هایی در مورد جنبه های مختلف سئو به شما ارائه می دهد، یعنی: سئوی فنی، سئوی محلی، محتوای سئو و همچنین ممیزی لینک سئو.

توجه داشته باشید که ممیزی SEO تشخیص و توصیه هایی را برای وب سایت به شما ارائه می دهد. این به هیچ وجه گزارش کامل نیست. اینجاست تا داده هایی را به شما بدهد که باید تجزیه و تحلیل کنید و در گزارش سئوی خود بگنجانید.

چه چیزی باید در گزارش پیشرفت سئو گنجانده شود؟

چه گزارش شما در یک سند، یک ارائه یا یک صفحه گسترده ایجاد شده باشد، مهم است که تمام اطلاعات لازم را در قالب سازمان یافته ارائه کنید. در زیر اصول اولیه مواردی که باید در گزارش سئوی خود بگنجانید آورده شده است. این در اختیار شما است که محتوا را مطابق با آنچه فکر می کنید مشتری شما به آن نیاز دارد اضافه یا تغییر دهید.

فهرست مطالب

در ابتدا محتوای گزارش را مشخص کنید. فصل و بخش ها را طوری سازماندهی کنید که مشتریان شما دید واضحی از گزارش داشته باشند و در صورت نیاز بتوانند مستقیماً به بخش خاصی بروند.

خلاصه

خلاصه ای از کل گزارش را در ابتدا ارائه دهید. این انتظارات را تعیین می کند و همچنین این واقعیت را در نظر بگیرید که برخی از مشتریان شما (به ویژه بیشتر صاحبان مشاغل یا مدیران اجرایی) ممکن است زمان کافی برای مرور گزارش کامل نداشته باشند.

ترافیک ارگانیک

این یکی از عوامل محرک اصلی سئو است. مشتریان باید این را ببینند تا ببینند چه صفحاتی باعث ایجاد ترافیک می شوند و چه صفحاتی نیستند. فقط به یاد داشته باشید که جدول زمانی را نشان دهید تا بدانند آمار در گذشته در مقایسه با حال چگونه بوده است.

در مورد ابزارهای سئو برای مشاهده این معیار، می توانید از کنسول جستجوی گوگل برای مشاهده ترافیک ارگانیک از گوگل استفاده کنید. برای سایر موتورهای جستجو مانند یاهو و بینگ، آنها ابزارهای اختصاصی خود را دارند که داده های مورد نیاز خود را به شما نشان می دهند.

خلاصه رتبه بندی

به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در کمپین سئو، شما باید این داده ها را تا جایی که می توانید به وضوح به مشتریان خود منتقل کنید. کلمات کلیدی مورد نظر مشتری را ارائه دهید و سپس پیشرفت یا رتبه فعلی آنها را ارائه دهید. یک ردیاب رتبه کلمات کلیدی کمک بزرگی در گزارش رتبه بندی کلمات کلیدی سئو شما خواهد بود. به طور خودکار موقعیت کلمه کلیدی، حجم جستجو، روند رتبه بندی ماهانه و موارد دیگر را به شما نشان می دهد.

یک نرم‌افزار سئو که می‌تواند یک ردیاب کلیدواژه را در اختیار شما قرار دهد که می‌تواند مکان‌ها را هدف قرار دهد و به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی زیادی را که نیاز دارید اضافه کنید، در دراز مدت در زمان، تلاش و هزینه‌تان صرفه‌جویی می‌کند.

پیوندها، روندهای رتبه بندی و تجزیه و تحلیل رقابت

به عنوان یک آژانس سئو، شما باید یک نرم افزار یا داشبورد اختصاصی SEO داشته باشید که بک لینک ها و سایر معیارها را ردیابی کند. هیچ راه دیگری برای جمع آوری اطلاعات مانند بک لینک ها و رتبه بندی وجود ندارد جز از طریق یک نرم افزار یا ابزار. از آنجایی که چندین مشتری را مدیریت می کنید و به طور منظم برای آنها گزارش می دهید، کار با یک نرم افزار SEO که می تواند همه این داده ها را در صورت نیاز ارائه دهد برای شما کارآمدتر خواهد بود.

ترافیک کلی، تبدیل و فروش

در پایان روز، مشتری انتظار خواهد داشت که نتایج تمام تلاش های کمپین را ببیند و همه به این سه عامل خلاصه می شود.

·         به طور کلی وب سایت چقدر ترافیک داشت؟

·         چند نفر تبدیل شدند؟

·         چقدر فروش ایجاد شد؟

نتایج ملموسی را به مشتریان خود نشان دهید مانند تعداد سرنخ های سئو پیدا شده و تعداد آنها تبدیل شده است. نتایج مثبت به تلاش‌های آژانس سئوی شما مرتبط می‌شود و آن‌ها را به ادامه تجارت با شما و سرمایه‌گذاری بیشتر در سئو سوق می‌دهد.

برنامه اقدام بعدی

در پایان گزارش، پس از ارائه تمام داده ها و حقایق، باید بخشی در مورد برنامه اقدام بعدی شما گنجانده شود. این که آیا این گزارش نتایج مثبتی را به همراه داشته است یا مسائل موجود را نشان می‌دهد که باید در آینده حل کنید، از جمله اینکه قصد دارید در آینده انجام دهید، نشان می‌دهد که داده‌ها را به خوبی تجزیه و تحلیل کرده‌اید. این همچنین به مشتری شما می گوید که شما قبلاً برای گام بعدی برای ادامه حرکت رو به جلو آماده شده اید.

چگونه باید یک گزارش پیشرفت سئو بنویسید؟

برای ایجاد گزارشی که مردم بتوانند به سرعت آن را درک کنند، لازم نیست نویسنده باشید. هرچه گزارش ساده تر باشد بهتر است. نیازی به اصطلاحات فنی، واژگان عمیق، یا حتی طراحی پر زرق و برق ندارد. بنابراین، چگونه باید یک گزارش پیشرفت بنویسید؟

به این فکر کنید که مشتری شما کیست

آن را به عنوان پرسش و پاسخ تصور کنید. مشتری شما چه چیزی می خواهد از شما بپرسد؟ آنها دوست دارند چه چیزی را بدانند؟ شما باید تمام تلاش های خود را روایت کنید و به وضوح برای آنها توضیح دهید. آن را به عنوان داستان سرایی در نظر بگیرید. اگر مشتریان شما هنوز خیلی با سئو آشنا نیستند، می توانید بخش کوچکی را با جزئیات در مورد معیارهای سئوی ضروری که دنبال می کنید، فقط برای یادآوری به آنها اضافه کنید. با در نظر گرفتن فهرست مطالب بالا، باید این سوالات را برای هر بخش بپرسید:

·         با چه چالش ها یا موانعی مواجه شدید؟

·         راه حل شما چه بود؟

·         اهداف شما چه بود؟

·         زمان تکمیل چه زمانی بود؟

دقیق باش

دقت یک عامل تعیین کننده یک گزارش سئوی نوشته شده است. این نشان دهنده تخصص و دانش برند شما در این زمینه است. همیشه تمام اطلاعاتی را که در گزارش قرار می دهید دوبار بررسی کنید، این شامل بررسی اشتباهات نگارشی و گرامری نیز می شود. همیشه گزارش خود را قبل از ارسال به مشتری دوباره بخوانید.

سادگی کلید است

تا جایی که ممکن است از اصطلاحات خاص خودداری کنید. شما متخصص سئو هستید و وظیفه شما این است که اطلاعات را به گونه ای انتقال دهید که حتی افرادی که درک درستی از سئو ندارند نیز بتوانند آن را درک کنند.

ایجاد یک گزارش سئو چقدر طول می کشد؟ این می تواند ساعت ها جمع آوری داده ها، صادرات و ذخیره داده ها، تجزیه و تحلیل آنها، انتقال آنها از یک فایل به فایل دیگر، انجام ویرایش ها و موارد دیگر طول بکشد. این یک روال ماهانه برای شما خواهد بود، بنابراین باید از خود بپرسید که آیا فرآیند گزارش سئوی شما به همان اندازه کارآمد و موثر است که می توانید انجام دهید. با این حال، از آنجایی که ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، ابزارهایی در دسترس هستند که کار ما را آسان تر می کنند، مانند گزارش SEO. نرم افزار SEO در دسترس است که می توانید داده ها را بیرون بکشید و به طور خودکار گزارش ایجاد کنید، در هر زمان و هر مکان.

همه چیز را بپیچید

گزارش مشتری یک عامل اساسی برای اطمینان از رضایت مشتری شما است.

درک نیازهای مشتریان و ارائه آنها کلید یک رابطه طولانی مدت است. با گفتن این موضوع، این فرآیند زمان زیادی از شما را می گیرد و اگر چندین حساب را مدیریت می کنید، بیشتر وقت شما را می گیرد.

مطمئن شوید که ابزارهای سئو یا ابزارهای بازاریابی مناسبی دارید که تمام داده های لازم را با دقت جمع آوری می کند (مثلاً کنسول جستجوی Google، Google Analytics، Ahrefs و غیره). یک ابزار گزارش SEO به شما در این بخش کمک زیادی می‌کند، بنابراین روی نرم‌افزاری سرمایه‌گذاری کنید که بتواند عملکرد همه کمپین‌هایی را که مدیریت می‌کنید ردیابی کند.